Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Fredrik Bohlin - 20 februari 2009 23:10

Jag fick se mitt lag ta två säkra poäng, hemma mot Åkers. Jag räknade med en tätare match, men det blev enkelt 5-0 i mitten av andra.


5-0, som bör vara säkra siffror, men det har vi fått lära oss att det inte är. 5-0 blev faktiskt 5-1, som blev 5-2. Då kom det en svett-tår längst ena kinden med förra veckans match i minnet. Lyckligtvis tog det inte lång tid innan vi gick ifrån till 7-2 och det blev även slutresultatet.


Nu blir det för mig att försöka vila upp mig så jag kan vara 100% på is igen. Jag lägger dessutom min röst på att musikbåset ska utrustas med nya låtar.


Nu ska jag slå mig ner och börja klippa ihop dagens match, som filmades. Jag hoppas att det blev en bra inspelning, trots Edgars kramp i armen.

Av Fredrik Bohlin - 20 februari 2009 15:30

Nu är det snart dags för hemmamatch mot Åkers. En mycket rolig och viktig match, men tyvärr kommer jag inte vara ombytt. Planen var att jag skulle spela i kvällens match, men på gårdagens träning sa kroppen ifrån och jag tvingas vila ytterligare. Skadan var uppenbarligen snäppet värre än jag hade hoppats.


Vi har ett bra lag med en bred, stark trupp så om en eller flera spelare är borta en match är det andra som kliver fram och ser till att vinna matchen. Jag är säker på att vi krigar till oss den åtråvärda kvalplatsen och i så fall har jag en månad på mig att komma i form. Jag behöver inte stressa, utan jag får hålla mig borta från frivändningarna ett tag.


Åkers är ett starkt lag som lika gärna kunnat ligga i toppen av serien, om de haft mer flyt. De har tagit poäng mot både Lidingö och Vallentuna och jag är säker på att de på intet sätt lagt sig ner och dött. De kommer till Folkets Hall ikväll för att ta två poäng.


Vi ses på läktaren!

Ovido - Quiz & Flashcards