Alla inlägg under juli 2009

Av Fredrik Bohlin - 29 juli 2009 11:05

Isen ligger nu klar och blank i Folkets Hall. Än är den inte tillräckligt tjock för att beträdas, men snart så. Mycket snart. Sommaren har gått fort men längtan har ändå hunnit växas stor.


Om bara ett par dagar står vi alla ute på isen likt Bambi en gång gjorde. Det kommer bli riktigt roligt och mer förväntansfullt än på länge. Vi ses snart!

Av Fredrik Bohlin - 2 juli 2009 11:10

Och så var testerna över för denna gång. Jag har haft en lower body injury och stod över frivändning, benböj och vertikalhopp men jag körde de andra.


På bänken hade jag förbättrat mig med hela 43% (!!). Jag var visserligen rätt vek där innan men uppenbarligen har Stillmans gymprogram gjort nytta där. På chins ökade jag med 37.5%. 


Dag två var det dags för hoppning och jag tänkte våga mig på det, men det var ju dåligt för självförtroendet. Klart sämre på spänsttesterna, vilket kan ha att göra med att jag blivit tyngre, är skadad och därmed vilat benen men även att jag helt enkelt nu har sämre spänst. Efter dessa mörka besked var det dags för coopertestet och där förbättrade jag mig med hela 0.3%, eller 2 sekunder. Det var knappast något fantastiskt resultat, men det är inte uselt i den extrema hettan som var.


Vidare har jag uppenbarligen blivit starkare och trots det lyckats behålla samma uthållighet. Det är okej. Just nu känns det som att formkurvan ändå pekat nedåt och det fantastiska vädret är dåligt för träningsmotivationen. På söndag väntar "semester" där jag drar till Norge en vecka och jobbar arslet (bakdelen) av mig. Efter det är förhoppningsvis skadan läkt och jag och Big Al kan köra en slutspurt innan isen, som är om ca månad.

Ovido - Quiz & Flashcards