Alla inlägg under juni 2009

Av Fredrik Bohlin - 27 juni 2009 23:08

Jag och min träningspartner, Alberts, har nu setts i stort sett varenda dag sedan vi gick av isen. Därför är det nu lite semester från varanda då Alberts åkt hem till sin familj och ska träna i Lettland istället. (Om du läser det här, Alberts - träna klenis!)


Själv ska jag träna ytterligare en vecka innan jag tar min "semester". Jag ska iväg en vecka till Norge, enbart för att jobba en vecka. Det blir säkert roligt och lärorikt, men jag kommer ha noll tid till att träna den veckan.


I övrigt är det beklagligt att vi fått detta fantastiska väder. Det är fantastiskt (bra ord) svårt att hålla träningsmotivationen på topp och låsa in sig på gymmet då solen skiner såsom den gör.


Träna hårt!

Av Fredrik Bohlin - 15 juni 2009 15:16

Vi som bor uppe i ishallen, även nu när plattan är helt blottad för den bortsmälta isen, har upptäckt att det sker förändringar i ishallen.


Det har svetsats, skruvats och konkats för att få upp plexi ovanför utvisningsbåset. Tydligen är det stor risk för våld mellan spelare och publik i division ett och högre, så detta plexiglas är ett regelkrav. Det är nu uppe och skiner så vackert!


Vi som följt gästboken på NHC.nu vet att det var en herre som skrev någonting i stil med "Nynäs Hockey kommer aldrig kunna gå till division ett innan de fixat goalpegs". Nu har det borrats, frästs, gjutits och även omdirigerats. Det är en lycklig dag idag, för idag fick jag för första gången se målen ståendes på plats, med de nya goal pegsen. Det känns skönt att veta att Nynäs Hockey nu kommer kunna gå till division ett.


I veckorna, eller kanske t.o.m dagarna börjas bytet till den nya belysningen. Då kommer vi ha, istället för 400 lux, hela 1.000 lux. Det kommer innebära att belysningen är godkänd för tv-sändningar. (Rätta mig gärna när jag har fel).


Annars flyter träningen på utmärkt!

Av Fredrik Bohlin - 4 juni 2009 11:54

Ni har säkert inte missat vilket motstånd som blir vårat första motstånd i träningsmatcherna, säsongen 09/10. Det är inget aprilskämt och motståndet kommer vara AIK.


På AIKs hemsida står följande:

"Försäsongen 2009 inleds på Gotland med träningsmatch den 8 augusti. AIK vässar formen inför den allsvenska premiären mot elitserielag som Södertälje, Brynäs och Luleå, möter finska Espoo och de allsvenska konkurrenterna Leksand, Almtuna och VIK Västerås."


De har ännu inte hunnit uppdatera hemsidan, där det står att motståndet den 8 augusti ännu ej är klart. 


En rolig liten detalj, tycker jag, är att om Dick Tärnström svidar om och ska spela matchen, så kommer det vara följande: När Tärnström kliver ut på isen mot Nynäshamn kommer hans föregående match ha varit en bronsmatch mot USA - i VM. I VM hade Tärnström 141 minuter på is, 7e mest i svenska truppen. Sedan hade han 'bara' 7 minuter mot USA, men det är 7 minuter mer än vad många andra någonsin kommer spela.


Sen är det klart, han börjar ju bli lite gammal. Han är hela 34 år och vi får se om han hänger med i Nilles kroppsfinter, Tobbes eviga skridskoåkande och Björkens flåsande i nacken.


För er som är intresserade av att se, ta er till Slite Arena, Gotland, den 8e augusti.

Av Fredrik Bohlin - 2 juni 2009 15:40

Träning är faktiskt inte bara pest och pina och det handlar inte enbart om att pressa kroppen till det yttersta, trots att alla sinnen säger stopp. Träning kan även vara fantastisk njutning.


Alla ni bosatta omkring Nynäshamn missade såklart inte den 25+ gradiga hettan som varit de senaste dagarna. Igår passade därför jag och min gamle kedjekamrat Kim på att springa en knapp timmes löpning, i lugnt tempo, ute på det vackra lövhagen. Vi sprang där, vi njöt av vädret, vi hade bara överkroppar och fullkomligt njöt av sommaren. Det var sannolikt den bästa första juni hittils. Vi avslutade våran knappa timmes löpning med att springa till Hamnvik, där wakeboard-sm avgjordes i somras, där vi tog oss ett svalkande dopp. Utan att ha tittat på termometern kan jag säga att det minst var 15 grader i vattnet. Svalkande och skönt!


Efter det korta doppet blev det barfotagång tillbaka till bilen på den nyasfalterade vägen. Lunchen tog vi, strax därefter, på sommar-restaurangen Freja, som är en båt i hamnen.


Det var kort och gott ett trivsamt träningspass!


Vi ses i spåret!

Ovido - Quiz & Flashcards