Alla inlägg under maj 2009

Av Fredrik Bohlin - 27 maj 2009 15:19

Träningsvärken har varit borta nu en längre tid. Dessutom försvann den där extrema överenergin som fanns. Förra veckan var gräslig rent energimässigt. Jag kom därför på att en liten bov i dramat kan vara att fettreserven (den lilla som fanns) tagit slut. Därmed anlände kosttillskott i form av Gainers och lite annat smått och gott. Lyckligtvis börjar energin komma tillbaka nu.


Tyngsta träningen hittils var helt klart Startmotorn x6. För er som inte kört startmotorn är det intervallträning. Det finns flera program du kan köra, men x6 innebär 'idioten' 5x10x15 meter (6 gånger). Sedan 20 meter, 60 meter, 110 meter och 220 meter. Allt detta sex gånger på varje, sedan ökas distansen. Min stackars kropp var död mellan de första seten på 60 meter fram till ungefär tredje setet på 220 meter. Där började istället mina tider bli bättre och bättre. Nu är jag ingen expert, men jag tolkar det som att min mjölksyretålighet är för dålig, men sedan blir det längre vila på 220 meter och då hinner jag återhämta mig.


Idag väntar Startmotorn x4, vilket förhoppningsvis blir betydligt skönare. Vi får se om Per Lindelöf kör med extravikt även idag (kaxigt). Han körde med tights, som vägde 3kg, och det såg ut att bli bra mycket jobbigare.


Annars finns inte mycket att rapportera. Det "först diskussioner med 5-10 spelare utifrån", har det sagts. Nu är det snart dags för måltid nummer 5! 

Av Fredrik Bohlin - 12 maj 2009 11:28

Efter semester och tid från laget har vi nu alla (nästan) kommit igång med träningen och jag har nu haft träningsvärk i en månads tid.


Testveckan visade en del positiva saker och en del negativa. Dels är jag klenare i överkroppen än en höjdhoppare, men lyckligtvis har jag samma spänst som en höjdhoppare. Nu minns jag inte exakt, men jag tror det blev 3m i stillastående jämfotahopp, 14m i femhopp och 67cm i vertikalhopp. Lägg därtill ett personbästa på coopertestet där jag fick 11.17 Nu är det inte världens bästa tid, men tre veckor in på försäsongen och jag slår personbästa, det är helt okej.


Jag utelämnar överkroppsbiten va, vi kan väl hålla oss till det som ser bra ut. 


Annars så känns den gemensamma fysen bra. Jag missade tyvärr de två grispassen förra veckan pga jobb. Då ena träningen var över fick jag bara ett sms av Herr Carlsson som löd "Träningen är slut nu. Du missade nåt bra". Jag är förhoppningsvis med nästa gång!


Dags att återgå till att ha ont i kroppen.

Ovido - Quiz & Flashcards