Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Vad hände där då?

Av Fredrik Bohlin - 12 november 2009 17:07

Vi slog oss ner i bussen med slutstation Arlanda (ja, deras hall i alla fall). Det var lugnt och samlat på bussen och det var den första bortafighten en vardag sedan urminnes tider. Vi var på plats, men frågan var om vi var redo?


Vi skulle inte spela svårt, vi skulle inte spela diagonalare, vi skulle inte hålla i pucken för länge och vi skulle inte spela bli av med pucken vid linjerna.


Vi spelade svårt, vi spelade diagonalare, vi höll i pucken för länge och vi blev av med pucken vid fel plats vid fel tidpunkt. Åter igen behövdes Jeppe G's medicin mot indianare. Jag skrev i mitt förra inlägg en massa strunt, bland annat att attityden var det viktigaste. Det får mig förstås att fundera på hur det stod till med attityden i laget. Vi skulle ju bara göra en sådan enkel sak som att spela enkelt, rakt med fart och fläkt - såsom många gånger förr. Så blev inte fallet.


Hur är det då efter matchen? Vilka tänker "Vad kunde jag gjort annorlunda så att vi skulle spelat bättre" och vilka tänker "Jag gjorde vad jag kunde, det var inte mitt fel att vi förlorade". Vi är ett lag och vi vinner som ett lag och vi förlorar som ett lag. Därför är det varje enskild individs ansvar att se till att bidra så mycket det bara går till att vinna. Jag gjorde totalt 8 byten igår varav 6 var i spel 5mot5. Betyder det att jag anser att jag endast kunde bidragit bättre genom att ha spelat mer? Nej, jag anser att jag kunde bidragit bättre till laget genom att ha haft en bättre attityd. Jag utvecklar. Jag spelar så mycket jag blir tillsagd att spela. Resterande tid ska jag lägga på att pusha, peppa, vara tyst, vara glad, vara positiv, vara konstruktiv. Jag kunde och borde gjort den biten bättre.


Vilka tar sitt ansvar och tänker "Vad kunde jag gjort annorlunda så att vi skulle spelat bättre".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik Bohlin - 24 december 2009 15:00

God jul! Vi ses i Allettan!

Av Fredrik Bohlin - 23 november 2009 12:35

Det svider lite att erkänna det, men jag måste säga att Huddinge var smartare. Jag tycker inte att de vann matchen (3-5) på att de var spelmässigt bättre. De var kvickare och tyngre med bättre struktur. Det var inte det som gjorde att de vann matchen...

Av Fredrik Bohlin - 19 november 2009 07:38

- Skönt med en normalbegåvad målvakt, slängde någon ur sig igår under matchen. Vi skapade nämligen våra lägen igår och hör och häptna - vi gjorde mål på lägena.   Botkyrka har ett riktigt vasst anfall och de aspirerar för seriens vassaste kontrin...

Av Fredrik Bohlin - 17 november 2009 07:32

Jag kände att jag fått för lite istid så jag bad om att få spela med juniorerna. Det var en intressant match. Den påminde mig om en gammal juniormatch borta mot Göta för en herrans massa år sedan. Motståndarna, Skå, ställde i princip upp i en tärning...

Av Fredrik Bohlin - 16 november 2009 08:27

Jag tycker helt ärligt att det var en dag då vi gjorde allting tillräckligt bra för att vinna, förutom att sätta dit pucken. Vi hade så sjukt många målchanser där det skulle varit mål, men deras sprattelgubbe i målet hade sin dag. Grattis till honom!...

Ovido - Quiz & Flashcards