Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Fredrik Bohlin - 10 februari 2009 12:56

Varje vecka, framöver, kommer vara den viktigaste hittils. Denna vecka är verkligen inget undantag. I kvällens match möter vi Sollentuna. Vi har då ett perfekt tillfälle att hänga av Sollentuna och lägga de sex poäng efter oss. Eller så faller vi och har de, och fler lag, tätt bakom.


Det gäller att vi är hundra procent i allt vi gör och att vi aldrig slappnar av. Vi måste ha en attityd som är på topp. Vi måste vara på tå, vara taggade, gärna lite nervösa och ha en intensiv, positiv, kommunikation.


Inför kvällens match har vi, om jag inte misstar mig, ingen förändring i uppställningen jämfört med fredagens match. Nu misstog jag mig säkert, men jag kan ändå citera våran egen Micke Carlsson, som inför fredagens match sa någonting i stil med:


"Det är lika bra att jag drar femmorna, eftersom det är många förändringar."

 - Följt av att han presenterade exakt samma femmor som dagen innan.


När vi ändå alla stirrar oss blinda på tabellen och räknar och har oss på hur illa det kan gå "om vi inte", så kan vi fortsätta med citerandet.


"Våga förlora - så vinner du"

Henrik Hill (?)

Av Fredrik Bohlin - 10 februari 2009 01:58

Molly GarpsäterSå var det äntligen dags för lille Mollys ettårsdag. Tiden går fort och min lilla guddotter har hunnit bli hela ett år. Grattis på din ettårsdag! Mollys fader har jag skrivit om i ett tidigare inlägg. Det är Daniel 'Afro' Garpsäter och modern är Jeanette Garpsäter (vågar jag skriva med det efternamnet?).

Ovido - Quiz & Flashcards