Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Fredrik Bohlin - 15 januari 2009 16:52

Jag drog in till stora staden för att träffa Köhler. Självklart körde jag fel och åkte kringelkrok innan jag var framme. Väl framme lagade den undersköna Stina i ordning fantastiskt god makaronipudding. Tack Stina!


Mina förväntningar på träningen med BajenFans var inte överdrivet höga. Jag trodde det skulle vara tre femmor och en ganska lugn och mysig tillställning. Det visade sig att jag hade fel. Det var 22 utespelare, 3 målvakter, 2 tränare, X antal materialare, hjälpredor och annat folk. Inte nog med det, utan till detta var det även 3 pressfotografer, med kamerorna i högsta hugg, från DN. 


De höll på med ett stort reportage om laget och fotograferade uppvärmning, genomgång i omklädningsrummet, hela isträningen och sedan enskilda spelare efteråt. Eftersom detta är möjligt, tre divisioner lägre än vad vi spelar i, ska jag nu börja ställa krav på NynäsPosten. De får helt klart börja vara mer närvarande.


Träningen började dessutom i ett rasande tempo. Det såg inte ut som att många uppfattat att det var uppvärmningsövningar utan det var full fart från start till slut, bortsett från i det böljande tre-mot-tre spelet där halva laget inte såg ut att ha spelat ishockey tidigare (för att citera Bostedt).


Det blev inte riktigt lika enkelt som jag hade hoppats. Det blev ingen tunnel på Bruno och jag spelade i samma femma som Köhler, så det blev ingen tunnel där heller. Mission Failed!


Om jag är träningssugen någon mer träningsfri dag ska jag helt klart ha BajenFans i tankarna. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards