Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Fredrik Bohlin - 14 januari 2009 10:33

Äntligen var introt igång med raketer, rök och ljusshow. Jag skulle gärna se bilder på hur det såg ut, eftersom det är svårt att få uppfattning om det när du åker rakt genom allt.


Men kvällens stora överraskning blev, även för mig, att Gints var tillbaka på isen. Gints senaste match var borta mot Visby, i kvalet, förra året. Sedan drabbades han av ett elakt diskbråck och har haft en lång rehabiliteringstid. Det var få i laget som kände till att Gints skulle spela matchen, innan hans namn rabblades upp i dagens trupp. Välkommen tillbaka!


Dessutom blev vår nygamle spelare Niklas Norrljung matchens lirare och det är mycket glädjande att se att våra gamla spelare återkommer, och dessutom med hög spelkvalité.


Det finns inte mycket att säga om matchen mot Hanviken, annat än att vi gör en mycket bra första period och där avgörs matchen. Segersiffrorna 7-1 kunde blivit än större.


Ikväll väntar lite tjuvträning från min sida. Det är träningsfri dag så jag drar in till stora staden och tränar med BajenFans tillsammans med Marcus Köhler. Det smärtar lite i mitt AIK-hjärta, men jag stöder BajenFans i deras satsning och det är en riktigt bra inramning på deras matcher. Förhoppningsvis lyckas jag lägga en tunnel eller två på både Köhler och Bruno.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards