Alla inlägg under oktober 2009

Av Fredrik Bohlin - 6 oktober 2009 22:17

Wohoo. De såg ju riktigt pigga ut. Mika gav första intrycket av att vara en mycket pucksäker center. Det gillas. Förhoppningsvis kommer han stå för många effektiva spelvändningar och framspelningar.


Vidare till Svensson. Även Svensson gav ett gott första intryck. Han såg pigg ut och var duktig på att leverera puck. Han lyckades drälla lite i uppspelsfasen och tappa puck i mittzon, men det hoppas jag bara var för att han ville lite för mycket första ispasset.


Jag tror att de båda nyförvärven kommer tillföra mycket till laget och jag ser fram emot deras båda insatser.

Av Fredrik Bohlin - 6 oktober 2009 17:12

Här händer det saker. Medan jag varit skadad och borta (spelade åter mot Huddinge) har det sedan hänt saker. Till att börja med tog vi poäng, efter mycket svett och slit, borta mot Huddinge. En poäng är jag självklart inte nöjd med, men jag är mycket glad över den. Det var starkt jobbat mot ett starkt lag på deras hemmaplan.


Så igår, måndag, fick vi säga adjö till två lagkamrater. Deniss och Kirill tackade för sitt och packade trunken.


Samtidigt presenterades två nyförvärv. De båda är presenterade på nhc.nu och de är Mika Niemi, från Finland, och Per Svensson från Oskarshamn.


Jag ska göra mitt bästa för att beskriva mitt första intryck av de två nyförvärven.


Först vill jag tacka Deniss och Kirill för god tjänstgöring. De var båda starkt bidragande till vårat avancemang till division ett. Tack och lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards